Olağandışı Bir Vaka: Adam Antibiyotik Aldıktan Sonra “Tanrı’yı ​​​​Duymaya” Başladı

Olağandışı Bir Vaka: Adam Antibiyotik Aldıktan Sonra “Tanrı'yı ​​​​Duymaya” Başladı

Olağandışı Bir Vaka: Adam Antibiyotik Aldıktan Sonra “Tanrı’yı ​​​​Duymaya” Başladı

Yeni bir tıbbi rapora göre, adam halüsinasyonlar gördü ve geçirdiği zatürrenin tedavi edilmesi için aldığı antibiyotikten sonra Tanrı’yı ​​​​duyduğunu söyledi.

BMC Psikiyatri dergisinde yayınlanan bir raporda tıp uzmanları, zatürre ile hastaneye başvuran Cenevreli 50 yaşındaki bir adamın vakasını anlattı. Orada, bakteriyel enfeksiyonları tedavi etmek için yaygın olarak kullanılan bir antibiyotik olan amoksisilin-klavulanik asit reçete edildi. Semptomlar devam edince, daha sonra kendisine başka bir antibiyotik olan klaritromisin reçete edildi.

Araştırmacılar, “İkinci antibiyotik reçetesinden iki gün sonra, aile üyeleri, olağandışı logore [çok konuşma eğilimi], sinirlilik, artan fiziksel aktivite, yüksek ruh hali ve Tanrı’nın onunla konuştuğu fikri ile davranışlarında ilerleyici bir değişiklik gösterdi” diye yazdı.

Adam hayatında hiç antibiyotik kullanmamıştı ve ayrıca psikiyatrik bir hastalığı yoktu, uyuşturucu veya alkol kullanmadı. Rapor, antibiyotikleri aldıktan sonra, “Tanrı’nın onunla konuştuğunu ve ona özel bir görev için seçildiğini söylediği” işitsel halüsinasyonlar görmeye başladığını belirtti.

Adam duyduğu sesin bir halüsinasyon olduğunun kısmen farkında olduğu için, doktorlar psikiyatrik hastalığı tedavi etmeye başlamadılar. Ekip, hastaya antibiyotik vermeyi bırakmaya karar verdi. İlginç bir şekilde, 12 saat sonra semptomlar ortadan kayboldu ve hasta bunların saçmalık olduğunu anladı.

Adam tekrar taburcu edildi ve doktorlar zatürresi için ona ilk verilen antibiyotik olan amoksisilin-klavulanik asidi reçete etti. Semptomlar tekrar geri döndü ve adam aynı gün sesler duymaya başladı. Doktorlar, ilaçların hangi bileşenlerinin adamda deliryuma neden olduğunu belirleyemedi. Ayrıca antibiyotiklerin etkisi mi yoksa iki farklı reaksiyon mu olduğunu bilmiyorlar.

Deliryum, zihinsel yeteneklerde görülen ciddi bir rahatsızlıktır. Bilinçte bulanıklık, kendini bir şeylere odaklamada sorun yaşama, garip hayaller görme, etraftaki eşyaların şekil, yer değiştirdiğini görme ya da anlamsız öfkelenme, çevre bilincinin azalması ve kafa karışıklığı ile kendini gösteren geçici bir durumdur.

Derleyen: Feyza ÇETİNKOL

19 Yaşındaki Kız, 13 Yaşındaki Erkek Kardeşinin Aslında İkizi Olduğunu Öğrendi

Zaman Üzerine Yeni Bir Teori, Gelecek ve Şimdi’nin Aynı Anda Var Olduğuna İşaret Ediyor

Tartışmalı yeni bir teoriye göre, etrafımızdaki her şey karmaşık bir şekilde planlanmış ve herkesin kaderine zaten karar verilmiş. Yeni teori, zamanın geçmediğini ve her şeyin zaten mevcut olduğunu ileri sürüyor…

/Olağandışı Bir Vaka: Adam Antibiyotik Aldıktan Sonra “Tanrı’yı ​​​​DuymayaBaşladı/

4 thoughts on “Olağandışı Bir Vaka: Adam Antibiyotik Aldıktan Sonra “Tanrı’yı ​​​​Duymaya” Başladı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Solve : *
18 + 29 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Çok Okunan Yazılar